Jun 12, 2008

Ce mai invatam la FJSC

Sesiune. Invat pentru examenul de an, la semiotica.

"Preluând din fonologie modelul triunghiului vocalelor (a.u.i.) sau al consoanelor (p.k.t.), Lévi-Strauss propune celebrul “triunghi culinar” în 1967 (în “L'arc” no 26) ca transformare culturală a crudului în fiert şi ca transformare naturală a crudului în putrezit.

Sistemul opoziţiilor binare se citeşte în această logică concretă astfel: preparatul şi putrezitul se opun crudului ca transformatul non transformatului. Preparatul se opune putrezitului ca transformare culturală transformării naturale. Alimentele preparate (fierte sau prăjite) sunt mai aproape de natură (friptura) sau mai aproape de cultură (fierturile); în fine, fiertul ţine de endobucătărie şi de uzajul precumpănitor familial, iar friptul de un uzaj social (rezervat invitaţilor în primul rând)."

Ma opresc. De ce trebuie sa citim asa ceva la Marea Facultate de Jurnalism si Stiintele Comunicarii?

10 comments:

Z.e said...

tu..am incercat sa citesc de cateva ori si tot n'am reusit:))

Alex T. said...

eu am trecut peste, cand am ajuns la friptura. cum, frate, sa scrii la un examen de la jurnalism despre semiotica gastronomiei??

aikisan said...

A doau oara am reusit sa citesc.

N-ai inteles nimic! Este vorba despre cum sa fii mai aproape de natura indesand o cefa de porc, si ca cultura poate fi substituita cu fierturi.

Andreea Verde said...

:)) semiotica, pentru ca meriti!

Alex T. said...

fusaaa..
a trecut si examenul asta.
inainte de examen ne-a pus profa sa scriem, anonim, ce ne-a placut si ce nu ne-a placut la semiotica. am scris acolo mai mult decat la examen, inclusiv despre aberatia asta cu crud, putrezit...
macar de ar scoate-o din materie pentru viitoarele victime.

Anonymous said...

ma simt ceva mai intelept dupa ce am citit chestia asta

Alex T. said...

doar pt atat? iti dai seama daca citesti toata materia de la semiotica cat de intelept o sa fii?:D

Anonymous said...

Cum vrei sa-si castige " bietii " profesori painea? Ei se fac ca predau, voi va faceti ca invatati si tot asa.Pe de alta parte este o problema de atitudine.Depinde cum privesti lucrurile: este un examen de care trebuie sa scapi sau " o provocare"? Poti sa te plangi sau sa te bucuri ca descoperi ceva nou sau pur si simplu iti exersezi gandirea si memoria.
Cum te-ai simti daca ai fi inventatoarea semioticii?:DPana la urma cel care a inverntat-o a fost un om curajos, si-a asumat toate injuraturile:D

Alex T. said...

este un examen de care vreau sa scap. la o facultate se presupune ca ti-ai ales un domeniu care iti place, in care vrei sa profesezi. am trecut de anii de liceu sau scoala generala, in care erai obligat sa inveti "lectiile" si la fizica si la latina..etc.
ma bucur cand descoper ceva nou si UTIL!
cred ca suntem la o varsta cand avem deja niste interese anume, joburi, facultati, distractii si evenimente de tot felul, care ne dezvolta intelectual, sau nu. dar nu se pune problema...hai sa descopar si eu de ce a vrut ala sa spuna ca putrezitul are legatura cu cultura..sau mai stiu eu ce. traim in alta lume, pur si simplu asta e realitatea. o vorba destul de cinica spune "time is money"...

anka said...

ha .... și în anul școlar 2010-2011 avem același suport de curs la semiotică. Extrem de greoi limbajul, știe cineva să spună cam cum arată subiectele de examen?! Citesc suportul de curs și, deși înțeleg per ansamblu, mă tem că nu aș reuși să folosesc acest limbaj în vreun subiect de sinteză sau chiar în vreun referat. Mă sperie semiotica prezentată în acest fel, lipsesc exemplele inteligibile totuși. Pe principiul ”hârtia suportă orice”, practica ne chinuie de fapt toată viața.